Proč nemá smysl začínat s dietami a co mně osobně nejvíce pomohlo ke zhubnutí?

shadow-ornament
Dieta je cesta, která nikam nevede. A vždy končí jen další dietou…

 

Můžete zhubnout pomocí diety?

ANO!

A můžete vše opět přibrat?
Určitě a nejspíše se tak i stane!

Víte, kdy zažijete nejhorší pocit? Když se pustíte do něčeho s velkým očekáváním, novým nábojem, chutí, že se něco radikálně změní a po pár týdnech až měsících zjistíte, že se nic nezměnilo a vše je jenom horší. A přesně takové pocity možná sami znáte, jestli jste zkusili nějakou dietu.

Je mi smutno, když vidím, kolik lidí se pouští právě v tomto období do dalších diet s vidinou, že tentokrát to bude to pravé a nakonec bude následovat opět jen zklamání. Nedávno jsem četl článek od jedné paní, ve kterém psala, že už 15 let drží diety a za těch 15 let akorát přibrala 15 kg. A to je přesně ten moment, kdy bychom se měli zeptat sami sebe, jestli to vlastně má vůbec smysl?

Má smysl dělat něco, co vyzkoušely už miliony lidí a výsledek je vždy stejný?

Albert Einstein, mimochodem člověk, kterému v jeho době nikdo nevěřil, jednou prohlásil:

„Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky!“

Můžu vám s klidným svědomím říct, že z mého pohledu diety nemají absolutně žádný smysl. Sám jsem si jich zkusil několik a vždy jsem zhubl. A vždy jsem opět vše přibral!

Nejhorší je, že na začátku vše vypadá tak pohádkově slibně. Začnete s velkou chutí, že tentokrát to vyjde, že tentokrát je to něco nového, módní trend, podle kterého už zhubla ta či ona známá osobnost. A dokonce to první týdny i bude fungovat. Nebo fungovat…to je vůbec otázka, co považujeme za fungování. Všechny diety jsou totiž založeny na omezení kalorického příjmu. Tělo potom logicky začne ztrácet vodu, dokonce můžou mizet i tuky. Jenže právě naše tělo si velmi dobře pamatuje, že jsme ho trápili. A až skončíme s touto „zázračnou“ dietou, tak nám to vše zase vrátí. Opět bude chtít dohnat ztrátu živin a opět vše přibereme. Sice někdo zkouší přidávat živiny pomalu, aby ten známý JOJO efekt nenastal, ale stejně se předtím téměř nedá uniknout. Kila navíc přijdou dříve nebo později.

Takže slibný začátek vždy končí smutným koncem. Naprosto nejhorší věc je, pokud jsme dietami tělo trápili více let po sobě nebo i celý život. Je možné, že se v tom poznáváte. A já vám rozumím, protože jsem tímto stylem žil minimálně 15 let. Hubnul jsem a přibíral jak na běžícím pásu. A tímto způsobem jsem si akorát narušil metabolismus a bylo pro mě potom těžší naučit tělo zase normálně fungovat.

Existuje jiná cesta ke zhubnutí než podvádění pomocí diet?

Taky jsem u diet hledal hlavně zkratku v tom, abych dosáhl výsledků rychleji. Jenže dieta není rychlá cesta. Právě naopak. Je zvláštní, že jsem zhubl více bez diety než s ní a hlavně jsem si váhu udržel.

První fakt: Zapomeňte na módní trendy!!!

Každý rok se snaží různé časopisy a magazíny získat čtenost právě tím, že přijdou s nějakou novou blbostí a rádoby dietou, která prý funguje a je velkým trendem. Nic takového neexistuje.

Mějte vlastní rozum a věřte hlavně sami sobě! Nenechejte se hned zlákat něčím, co vypadá tak pohádkově lákavě a slibuje zázračné zhubnutí. Pokud je základem omezení příjmu, můžete čekat spíše trápení.

Druhý fakt: Zhubnete jídlem NE dietami!

Toto je základní věc, která mi pomohla zhubnout. Na první pohled to vůbec nedává smysl. Ale když se nad tím zamyslíte, tak je to vlastně naprosto jednoduchý princip, který FUNGUJE. Naše tělo si drží tuk z určitého důvodu a tím důvodem je ochranná funkce. Pokud budeme omezovat přísun živin tělu, tak tělu začnou chybět. V této chvílí tělo strádá. Mnoho lidí, kteří začnou s dietami si myslí, že omezením např. sacharidů si tělo začne brát energii z tukových zásob. V reálu to tak ale nefunguje. Naopak tělu začnou sacharidy chybět, protože využívá sacharidy jako zdroj energie a při každé příležitosti si bude vytvářet zásoby.

To je příklad lidí, kteří jí velmi málo a omezují sacharidy a naopak mají dojem, že přiberou i z jablka. Jejich tělo si jednoduše vytváří zásoby, protože mu chybí živiny a místo toho, aby se zbavovalo tuku, tak si ho naopak drží. Proto NEOMEZUJTE příjem živin, ale tělu živiny naopak dodávejte, pokud se tuku chcete zbavit trvale.

Třetí fakt: Nemusíte jíst ultra zdravě, abyste zhubli

Po tom, co jsem zhubl 27 kg má z mé přítomnosti hodně lidí strach. To mě vždy pobaví. Oni si totiž myslí, že já se stravuju extra zdravě, jím jen vše ze zdravé výživy a nikdy bych už nesnědl smažený sýr, pečivo nebo bůček. Potom se bojí i toho, co jim nachystám a že jim to snad nebude chutnat. O to víc jsou pak překvapení, že to vše si klidně dám, jen dodržuji pár zásad, které jsem i popsal ve svých knihách. A co uvařím zdravěji, tak je chutné i když jedí něco ze zdravějších surovin.

Nemá smysl jíst příliš jednostranně. Upnout se jen k tomu zdravému a bát se potom sníst i lehce nezdravou věc, kterou jí všichni ve vašem okolí. Je pravda, že se snažím vybírat spíše žitné pečivo, snažím se jíst více zeleniny a omezuji cukr. Ale i já si dám občas zmrzlinu nebo řízek. Kdybych si to vše občas nedopřál, tak dostanu brzy obrovské chutě na vše kolem a skončí to vlčím hladem a velkým přežíráním večer. To ale znáte asi taky. Proto neomezujte vše. Nejezte vše jen podle módních trendů. Nesnažte se ubírat jen k vegetariánství, jen k raw stravování, jen k jídlům úplně bez lepku. Vše, co jde do extrému, má vždy spíše opačný efekt. A vy sami se budete cítit velmi omezení a nakonec zjistíte, že vlastně nemůžete jíst skoro nic. Zajímavý je i příklad lepku. Lepek je samozřejmě nyní skoro všude a není pro naše tělo vůbec vhodný. Když ho ale úplně vyloučíte ze stravy, tak se po určitém čase může stát, že získáte vůči lepku intoleranci. Tedy dnes vám třeba až tak nevadí, ale tím, že ho nebudete jíst vůbec, tak po určitém čase i při malém množství vám bude způsobovat jeho konzumace větší problémy než nyní. Stejný případ nastává i s cukrem apod. Proto se mi osvědčilo jíst vše, založit stravu zdravěji, ale občas si dát i nějakou dobrotu, která naopak vůbec zdravá není. Pokud budete mít rozjetý metabolismus, tak tělo vše spálí a nemusíte se bát následků.

Abych si i dopřál něco zdravějšího a chutnějšího, tak jsem ve svých knížkách vymyslel recepty, které jsou postaveny na zdravějších potravinách, ale nejsou takový hardcore a chutnají většinou celé rodině.

Čtvrtý fakt: Nebuďte otrokem jídla a nedělejte si vše zbytečně složité

Hodně lidí, kteří začnou s hubnutím, se začnou až příliš sledovat a vážit se každý den. Už to je špatně. Tělu většinou trvá minimálně 14 dní, než nějak zareaguje na změnu stravování, kterou jsem popsal ve svých knihách. Víte už sami, že jako první věc, kterou považuji za důležitou je – pravidelnost. Jenže pokud jste jedli dříve spíše málo a většina žen to tak má, tak nyní nemusí být vidět výsledky hned. Dokonce se může vyjímečně stát, že někdo přibere 1 kg, než si tělo zvykne na nový způsob. Je to ale úplně normální!!!

Tělo čeká, co to na něj zase zkoušíme a vyčkává.Kdo jedl jen minimum sacharidů a nyní je začne konzumovat, tak se svaly zaplní vodou a na váze to může vypadat tak, že bude stejná a nebo lehce na chvíli stoupne. Proto si to nedělejte složitější každodenním vážením, je to naprosto k ničemu a moc se nesledujte. Spíše vás to může odradit a naruší to psychickou pohodu. A právě psychika je u hubnutí extra důležitá.

Psychicky budete v pohodě i tím, že si nebudete dělat ze všeho velkou hlavu. Proto se nevažte každý den, klidně ani každý týden. Znám spoustu příběhů lidí, kteří zhubli podle mých knih a vážili se jednou za měsíc. A právě tito měli nejlepší výsledky.

Nedělejte si ani příliš velkou starost s jídlem. Osvědčil se mi přístup, kdy si dopředu uvařím větší porci určitého jídla a to si dám 2-3 x denně. Nemusím potom vymýšlet na každý chod něco nového, nezabere to tolik času a právě tímto stylem to nejlépe funguje.

Otrokem se můžete stát, i když si budete jídlo vážit a bát se cokoliv sníst. Ve skutečnosti není až tak důležitá velikost porce, ale to, co vlastně jíte. V restauraci taky nemáte spočítané kalorie a přesnou váhu jídla. A vážit si množství papriky a bát se sníst o trošku více masa? To není moc normální a hlavně to ani není nutné.

Rychlý metabolismus a omezování v jídle? Jde to dohromady?

Vašim cílem by mělo být  – rozjet metabolismus. A to se vám nepodaří omezováním jídla. Metabolismus rozjedete naopak tím, že budete jíst pravidelně a hodně často. Vím, že se toho nyní třeba bojíte. Ale je to opravdu zaručená cesta ke zbavení tukových zásob, která funguje  a je pro tělo přirozená. Nebojte se jíst! Musíte se ke štíhlosti doslova projíst. A právě rychlý metabolismus vám potom úplně změní život jako mně. Díky němu se nebudete muset bát sníst i občas něco nezdravého, protože vaše tělo všechno spálí. Občas si dát dort, klobásku nebo knedlo, zelo, vepřo? Není problém. Sice vám po tom bude trošku těžko, protože si odvyknete jíst taková jídla, ale nepřiberete. Pokud se naopak budete trápit dietami, zpomalíte si metabolismus a budete jíst velmi málo, tak vás budou honit chutě na vše možné a kdykoliv něco sníte, tak hned uvidíte příbytek na váze.

Diety prostě nemají smysl…leda, že by vašim cílem bylo každý rok své tělo trápit a vše opět přibrat zpět.

Pokud byste se chtěli více dočíst o mém zhubnutí, tak vše najdete v mých 2 knihách se spoustou receptů na www.brichactom.cz nebo na http://www.knihcentrum.cz/rychlovky-brichace-toma

Vidět se můžeme 29.3. od 16:00 v Knihách Dobrovský, ul. Joštova, Brno a nebo 30.3. od 17 hodin v prodejně Kanzelsbergeru ve Zlíně. 


Mé knihy najdete na: www.brichactom.cz


Čím jsou knihy zajímavé a co v nich najdete?

  • jak se začít stravovat jiným a přesto jednoduchým způsobem
  • jak rozjet metabolismus, abyste nemuseli řešit už nikdy nadváhu
  • jaké přírodní spalovače tuku vám můžou pomoci a máte je doma
  • jak zahnat chuť na sladké a kdy můžete jíst i něco sladkého bez trachu z přibrání
  • kdy můžete jíst cokoliv a nepřiberete ani gram
  • jak vypadal můj denní režim, co jsem jedl, kdy a kolik
  • obě knihy mají dohromady přes 150 receptů na jednoduchá jídla, která jsem si speciálně sestavil s vyváženým poměrem živin
  • proč není ovoce ideální na hubnutí a kolik jsem ho jedl
  • jak má vypadat svačinka a co by mělo obsahovat každé jídlo?
  • jak se stravovat na oslavách, na cestě nebo výletech
  • zjistíte, že si nemusíte jídlo vážit a počítat kalorie
  • i když já jsem chlap, 99% všech čtenářek mých knih jsou ženy, způsob funguje na muže i ženy
  • věk nerozhoduje: nejstarší paní, která zhubla podle mých knih má 83 let
  • …a spoustu jiných informací, které mi pomohly se zbavit nadváhy

Jak jsem zhubl 27 kg a našel jsem jídla, která mi pomohla zhubnout i udržet postavu

Zapomeňte navždy na diety! Jsou absolutně k ničemu. Můžete je držet klidně každý rok a každý rok zhubnete a zas přiberete zpět. Rozjeďte metabolismus, zmeňte pár věci ve svém stravování a hlavně se dobře najezte!

Napsal jsem o mém způsobu 2 knížky. První kniha (Břicháč Tom) je celý můj postup a zkušenosti. Druhou půlku knihy tvoří recepty. Druhá kniha (Rychlovky a chuťovky Břicháče Toma) je doplnění rad z první knihy a, ale je hlavně kuchařkou. Vymyslel jsem si totiž vlastní recepty, tak aby se daly pokud možno připravit do 30 minut a netrávil jsem v kuchyni věčnost.

Za 6 měsíců si tyto knihy koupilo přes 30 tisíc lidí.


Vaše zkušenosti

Břicháč Tom

Jak jsem zhubl 27 kg a jak můžete i VY!

První knížka, kterou jsem sepsal jako inspiraci pro ty, kteří nechtějí bojovat s nadváhu dietami. Všude na internetu koleju spousta nesmyslů, které si ještě vzájemně odporují a samotnému mi trvalo dlouho, než jsem zjistil, co opravdu funguje.  Shrnul jsem tam své zkušenosti a principy, které jsem předtím nikde nenašel a vše si zkoušel na sobě. První polovina knihy je věnována informacím. Druhá polovina knihy je zaměřená na jídlo, inspirace na svačiny, jednoduché obědy, večeře i zdravější mlsání.

Knihu si koupilo od dubna letošního roku přes 20 tisíc z Vás. Aktuálně je vyprodaná, najdete ji v některých obchodech. Dotisk bude hotový 4.12. v omezeném počtu. Knížku si můžete předobjednat, abyste ji měli jistou.


Objednávka v ČR – cena 249 Kč, nyní za 199 Kč - Objednat -

Objednávka Slovensko – cena 10,76 E - Objednat -

Rychlovky a chuťovky Břicháče Toma

Pokračování prvního dílu s doplněním informací, na které se mě často ptáte. Kniha je ale hlavně kuchařkou s dalšími recepty na jednoduché vaření. Možná se říkáte: Další zbytečná kuchařka, kterých jsou tisíce a internetu stovky receptů zdarma? Klidně vyberte z nich. Já jsem si ale recepty sestavil tak, aby poměr živin byl vyvážený, byly dobré, rychle připravené a chutnaly celé rodině. Což většina receptů nesplňuje a proto se nikomu nechce zdravěji vařit. Protože je to zdlouhavé, z těžce dostupných surovin atd. tyto recepty jsou z 99% tvořeny běžně dostupnými potravinami.

Najdete v knize jak snídaně i ty rychlé z hrnečku za 3 minuty, polévky, nápoje, obědy, večeře a velkou část sladkých receptů pro zdravé mlsání bez výčitek.


Objednávka v ČR – cena 299 Kč, nyní za 239 Kč - Objednat -

Objednávka Slovensko – cena 11,24  E - Objednat -