Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

89. den kurz Břicháč Tom

Nedoceněné mini doplňky,

které Vaše tělo umí ocenit.

Pěkný den, přátelé,
jak víte, tak systém, podle kterého jsem zhubl je založený na příjmu všech živin, aby tělo nestrádalo. Naše tělo potřebuje pro správné fungování energii.
Energii může brát tělo ze sacharidů nebo tuku. Tělo je naučená využívat energii hlavně ze sacharidů rychlých, tedy z čistého cukru, který je obsažen skoro ve všem, co najdete nyní v obchodech. Ve sladkých nápojích, sladkostech, bílém pečivu, ale i třeba kečupu atd.
Vy jste se dodnes naučili tyto rychlé cukry nahradit pomalými sacharidy. Označují se taky jako komplexní – jsou to ovesné vločky, částečně rýže, žitný chleba atd.
To je výborné, protože z dlouhých sacharidů dokáže tělo fungovat déle a strava se neukládá v podobě tuku v těle.
Je pro nás ale vhodné tělo naučit, aby si bralo energii hlavně z tuků. Když ho to naučíte, tak se budete jednak cítit mnohem lépe a taky nebudete mít problémy s nadváhou. Je to paradox, alestrava bohatá na zdravé tuky nezpůsobuje přibírání.
Zejména v zahraničí je nyní trend, potvrzený mnoha studiemi, že tělo, které spaluje především tuky a nevyužívá energii ze sacharidů, tak je mnohem zdravější a netrpí různými onemocněními.Musí se ale jednat o zdravé tuky.
Současné dietní principy odmítají ve větším příjem tuku a označují je za škodlivé pro tělo a nevhodné při hubnutí. Vědecké studie a aktuální zkušenosti vypovídají o něčem jiném.
Každopádně byste neměli na zdravé tuky zapomínat, protože je tělo potřebuje. Obsahují mnoho výživných látek, důležité vitamíny, velký obsah vlákniny atd.
Zdravé tuky najdete především v rybách.
Další nedoceněné potraviny, které obsahují větší množství zdravého tuku a bylo by vhodné je do stravy zařadit:
- dýňová semínka
- lněná semínka
- kokos strouhaný
- mák mletý
- vlašské ořechy
- mandle
Zejména KOKOS a MÁK obsahují velké množství vlákniny. Mák  je navíc super zdrojem vápníku a snad nenajdete potravinu, která by byla na vápník tak bohatá jak právě mák.
Zařaďte občas do pokrmů, salátů nebo vlastních receptů i tato semínka. Můžete je rozemlet nebo jen přisypat třeba k ovesným vločkám.
Pozn. Pro naše tělo jsou sice tuky špatné. Ale špatné jsou tuky nasycené. Ty najdete např. v uzeninách, sádle, sladkostech atd.
Naopak nenasycené tuky jsou zdraví prospěšné a najdete je např. v potravinách, které jsem vypsal výše.
Hezký den, Tom