Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

83. den kurz Břicháč Tom

Po cvičení vynechávejte sacharidy

Pěkný den, přátelé,
nyní už jste v takové fázi hubnutí, kdy je třeba tělo začít trošku více trápit, abyste dále spalovali tuk. Nemusí jít přímo ani o váhu, ale i o optický vzhled, centimetry v pase atd.
Zatím jsem Vám říkal o důležité úloze sacharidů
Zatím se vše točilo okolo sacharidů. Nyní je ale čas začít je využívat pro hubnutí jiným způsobem a to tak, že je začnete vynechávat. Pokud chcete jít s váhou ještě více dolů, nebo si chcete vyrýsovat svalstvo na břiše apod., tak potřebujete ještě více upravit stravu.
Moje zásada: Po cvičení, nejíst sacharidy
Všichni sportovci po cvičení doplňují sacharidy, aby získali energii, svalstvo se regenerovalo a případně narostlo. Vám jde nyní ale hlavně o to, abyste se zbavili tuku. Pokud ihned po cvičení sníte čokoládu, tak se spálí, ale většinou neuloží do tuku.
Když si hned po cvičení vezmete nějaké komplexní sacharidy, např. rýži, tak ji tělo uloží ve formě glykogenu do svalů a využije ji jako zdroj energie na regeneraci.
Když si ale po cvičení nedáte sacharidy, ale dáte si bílkoviny, zeleninu, případně tuk, tak tělo si nic z toho neuloží, pokud to s dávkou nepřeženete.
U mě to tedy v běžný den této další fáze redukce vypadá např. následovně:
- 16 -17:00: běh, cvičení nebo kolo
- 18:30: 3 vajíčka, pekingské zelí, trochu másla, 1/2 okurky
- 21 hod: 1 tvaroh se Stévií nebo tvaroh na slano (zelenin, koření, tvaroh)
Pokud jste žena můžete si dát jen 2 vajíčka a 1/2 vaničky tvarohu.
Další sacharidy si dám až na snídani. Nebo některé dny snídám i svačím ještě stravu bez sacharidů a dám si sacharidy až na oběd, abych tu dobu protáhl. Toto je bič, který na tělo v tomto období platí. Zejména to platí, pokud jste měli výraznější pohyb a ještě i třeba silovějšího charakteru. Doporučuji si taky zvykat postupně. Tedy hned napoprvé nevynechávat sacharidy i dopoledne další den.
Ještě na vysvětlenou:
Dávám si tam trošku másla, nebo olivového oleje na zeleninu, případně lněného oleje, avokáda atd., protože tělo tento tuk částečně využije jako palivo a pokud tělo uvidí, že je v krvi tuk, tak začne částečně uvolňovat i podkožní tuk. Tělo se přepne se na spalování tuku.
Nemůžete tak fungovat pořád, protože by brzy nastal jojo efekt, proto další den sacharidy příjmu a za 1 den to zkusím znovu.
Je to opravdu o zkoušení. Ani vrcholovým sportovcům tyto strategie ne vždy vychází a ne vždy jim to funguje podle představ. Takže je nutná i Vaše iniciativa a zkoušení.
Dávám Vám své poznatky, které mi zabraly a využívají je i sportovci v redukci váhy. Ale je to i na Vás, pokud chcete jít s postavou zas o další laťku výš.
Pěkný den, Tom