Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

81. den kurz Břicháč Tom

Jak dlouhý spánek je nejlepší na hubnutí?

Pěkný den, přátelé,
včera jsem slíbil, že si něco řekneme o spánku a hubnutí.
Hned na úvod Vám chci ale říct, že toto je opravdu dost individuální věc a jsou mezi námi i lidi, kterým stačí spát 4 hodiny a nemají žádný problém.
Já k nim ale nepatřím:-)
Málo spánku i moc spánku škodí
Pročítal jsem různé články, studie i běžné rady a sledoval jsem i své tělo při hubnutí.
Vyšlo mi, že všeho moc škodí.
Málo spánku škodí a spíše nahrává obezitě. Ta hranice je někde u 6 hodin spánku a méně denně.
Tělo se v noci totiž regeneruje, dochází k produkci růstové hormonu a dochází ke spalování tuku. Hlavně z důvodu regenerace a nastartování těla pro další den je třeba min. 6 hodin dodržet.
Delší spánek více než 9 hodin ale taky škodí, protože se Vám zkracuje aktivní den, o čem jsem už psal včera.
Ideální je spánek někde mezi 7-8 hodinami denně.
Vědci taky zjistili, že když málo spíte, tak dochází ke snížení hormonu leptinu a to způsobuje větší chuť k jídlu. Tedy i tady může být problém Vaší nadváhy, že jednoduše málo spíte.
Vidíte sami, že obezita nemusí být způsobena jen špatným jídlem, ale i celkově špatným způsobem života.
Další zajímavá věc:
Konzumace sacharidů ve večerních hodinách narušuje kvalitu spánku, způsobuje produkci inzulínu a to vede k narušení spalování tuku v noci.
Proto ani já nedoporučuji jíst sacharidy večer a u posledního nebo předposledního jídla je úplně vynechat.
Když si to shrneme:
- spánek 7-8 hodin denně je nejlepší při hubnutí
- nekonzumovat sacharidy ve večerních hodinách
- nepodceňovat spánek, pomáhá spalovat tuky a regenerovat tělo
- z vlastní zkušenosti doporučuji spát při nižší teplotě a čerstvém vzduchu

Pěkný den Vám přeje Tom