Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

55. den kurz Břicháč Tom

Cvičení a pomůcky na cvičení

část II.

 
Dobrý den, přátelé,
dnes pokračujeme v cvičení ze včerejška:
Kettlebel – pokud jste neslyšeli, doporučuji. Jedná se o 1 činku o různé váze. Já mám váhu 16 a 20 kg. S takovou činkou se dá cvičit série cviků na celé tělo. Pro ženy bych doporučil kettlebel o váze cca 4-8 kg. Cena je okolo 500 Kč.
Výhoda je, že Vám stačí jeden nebo 2 a jste schopni s tím cvičit na celé tělo i doma. Já s nima jezdím cvičit do přírody. Vždy nějaká polní cesta nebo zemědělské letiště a tam se vyřádím:-)
Cvičení doma vlastní vahou – to je asi nejlevnější a možná i nejpřirozenější varianta. Můj vývoj byl takový, že jsem začal v posilovně. Po pár měsících mě to omrzelo. Pořídíl jsem si kettlebel.
A nyní se začínám přesouvat na vlastní váhu. Stačí Vám 4 cviky – kliky, sedy-lehy, dřepy a případně dřepy a výskokem. Takovýto pohyb opět v rychlém tempu střídat cviky. Stačí 30 minut. Stačí Vám k tomu pouze nějaká podložka – karimatka nebo obyčejná deka.
Kolečkové brusle – podlehl jsem tomu díky tomu, že máme u Prostějova několik cyklostezek. Byli jsme už i na cyklostezkách v jiných městech a je to výborný pohyb. Hodně uvidíte a mám pocit, že mě to nikdy neomrzí. Budete potřebovat samozřejmě brusle a ze začátku trošku opatrnosti.
Pokud jste ještě nejeli, nebojte se. Je to jiné, než brusle na ledu. Na ledu jsem spadl několikrát a na kolečkových za celou dobu snad jen jednou.
Počítejte s tím, že pokud máte těžší váhu a budete jezdit častěji, tak budete muset občas koupit kolečka. Minimálně jednou za sezonu.
Pěší turistika – ideální pro jakýkoliv věk. Chci Vám ukázat pohyby, které Vás budou bavit celý život. Abyste si pohyb oblíbili. Ne abyste chodili do posilovny, jen kvůli zhubnutí. A právě pěší tůry, nebo dnes tak oblíbené Nordic walking (chůze s hůlkami), je to pravé. Ideální aktivita, pohyb celého těla, čerstvý vzduch a obdivování nových krajů a zákoutí. Hůlky na chůzi jsou opravdu výborné, ale ze začátku je třeba chytnout správný rytmus. Hůlky se dají pořídit i za 500 Kč někde v akci.
Cyklistika – Od malička jezdím na kole. Místy i hodně. I když jsem byl obézní, tak jsem někdy za den najel i 80 km. Přesto jsem nehubl, protože jsem naprosto špatně jedl. Kolo je výborné, ale opět je ten problém jako u spinningu.
Když budete cvičit jen na kole nebo rotopedu, tak zatížíte hlavně stehna a zadek. Tedy ideálně střídat kolo + pohyb celého těla. Pro rotoped doma platí to samé.
Stepper – dá se říct, že podobný efekt jako kolo. Opět zatěžuje převážně stehna a zadek. Ale jeho velká výhoda je, že hezky ten zadek tvaruje. Označil bych ho za lepší, než kolo. Jenže je tady menší problém. Ty levné steppery moc nevydrží. Pokud budete cvičit pravidelně, tak počítejte tak půl roku. Já ho odvařil po pár měsících. Buď ho tedy reklamovat, nebo koupit kvalitnější a dražší, případně chodit na stepper někam do posilovny.
Orbitrek – upřímně nemám moc zkušeností. Nikdy jsem na něm moc nejezdil. Spíš bych ho označil jako vhodný na protažení, ale na hubnutí to možná nebude ten nejlepší nástroj. Ale jestli ho máte doma, cvičte aspoň na něm. Pokud ho nemáte, raději si pořiďte stepper.
Teď už se do toho jen pustit a to hned!:-)
Zdravím Vás, Tom