Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

52. den kurz Břicháč Tom

Jak poznat vhodnou potravinu?

 
Dobré ráno, přátele,
určitě se taky v obchodě ztrácíte a nevíte, co kupovat. Je to v té dnešní džungli občas víc než složité. Všude se nás jen snaží oblbnout a stlačit cenu na minimum. Potom máme kupovat vodu a vše vyhnané tuky a cukry.
Jak tedy poznáte to, co je vhodné?
Kupujte jen to, co má složení a přečtěte si ho!
Sacharidy: V dalším kroku se dívejte na obsah hlavně cukrů, nejen sacharidů.
Např. taková čokoláda má třeba obsah 66 g sacharidů, z toho je 52 g cukrů. To je strašně moc. Tedy špatně.
Hodně musli tyčinek je na tom obdobně. Opět vysoký podíl sacharidů a taky cukrů.
Ale např. špaldové čokoládové sušenky už měly 55 g sacharidů, ale jen 22 g cukru. A to je dobrý poměr. Takových pár sušenek si např. s jogurtem nebo tvarohem dát můžete.
A tak je to se vším. Hlídat, aby potraviny měla dobrý poměr mezi sacharidy /cukry.
Bílkoviny: Zároveň hlídat u např. mléčných výrobků obsah bílkovin. Čím více bílkovin v potravině, tím lépe.
Vláknina: Dívám se taky hodně na obsah vlákniny. Denní dávka by měla být okolo 20-30 g, abychom hubli. Pokud má nějaký výrobek obsah 0,5 g vlákniny, je to k ničemu a budeme to muset dohnat jiným jídlem.
Pokud mají ale třeba i ty sušenky nebo jiná potravina obsah třeba 3 g vlákniny na porci, nebo i jiných výrobku (např. sója) až 8 g na porci. Je to přímo skvělé.
Zkuste více hlídat a číst složení. Já už nic jiného nedělám, než v obchodě sleduji etikety:-) A teď ti ostatní lidi vedle mě, tam házejí všechno hlava nehlava:-)
Připadám si v tom obchodě jako testovací panáček. Že mě zkoušejí, kdo z koho. Jestli mě oblbnou nebo ne. Tak se nenechte ani Vy oblbnout a kupujte to, za co dostanete opravdu kvalitu. Proto kupuji i balený žitný chleba, protože u těch nebalených nevím, co tam je.
Tedy už vím, většinou jen bílá mouka a vše obarvené karamelem a posypané pár semínky, aby to vypadalo „jakože“ zdravě…
Hezký den, Tom