Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

49. den kurz Břicháč Tom

Mléčné výrobky k hubnutí nepatří?

 
Dobré ráno, přátele,
psala mi jedna slečna, jestli může při hubnutí mléčné výrobky. Prý se někde psalo, že do hubnutí nepatří. Ono se toho píše opravdu hodně. Jednou, že ananas podporuje hubnutí, potom že mléko škodí všemu a zítra se dočtete, že vlastně rohlíky nejsou tak špatné, ale máslo Vás může zabít:-)
Každopádně mléčné výrobky jsou, podle mě, k hubnutí potřebné
A to díky 2 faktům:
1. obsah bílkovin
2. obsah vápníku
Pro náš jsou podstatné obě složky. A to zcela zásadně.
Kromě obsahu vitamínu je největší význam v ochraně svalové hmoty. Tu Vy potřebujete pro spalování tuku a při příjmu mléčných výrobků dodáváte tělu potřebné bílkoviny pro jejich ochranu.
Při vynechání důležitého vápníku, který je obsažen především v mléčných výrobcích hrozí taky řídnutí kostí a s tím způsobené další problémy.
Nejlepšími zdroji jsou:
- tvaroh
- tvrdé sýry (obsah tuku 20-30%)
- olomoucké tvarůžky – významný zdroj bílkovin s minimem tuku
- zakysané mléčné výrobky (kefír, acidofilní mléko)
- mozzarella a jiné přírodní sýry
- mléko (ideální polotučné) ale nepít ve větší množství a ne samostatně
- jogurty (ideálně bílé) + opět v kombinaci s jinými potravinami
Jediný negativní vliv mléka vidím v tom, že opravdu zahleňuje a není vhodné při nemoci. To můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Jinak bych ale mléčné výrobky rozhodně nevynechával.
Příjemný den, Tom