Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

19. den kurz Břicháč Tom

Mléčné výrobky, ano, ne, jaké?

Chtěl bych Vám připomenout pár důležitých faktů o mléčných výrobcích.
Mléčné výrobky – určitě ANO!
Obsahují bílkoviny a vápník, základní látky, které jsou vhodné pro hubnutí a celkově důležité pro tělo.
Nízkotučné nebo plnotučné?
Většina lidí, kteří hubnout automaticky sáhnou po nízkotučném. Já ale často volím raději plnotučné. Proč? Protože v nízkotučných je sice málo tuku, ale o to větší podíl sacharidů. To platí hlavně u jogurtů. A já se sacharidům snažím vyhýbat, co to jen jde.
Tyto potraviny jím:
Jogurty - jogurt bílý bez příchutě. Nízkotučné i plnotučný, podle chuti.
Zakysaná smetana - kupuji 12%
Mléko - nepiji zas tak často při hubnutí, protože má vysoký glykemický index
Tvrdé sýry - 20-30% tuku, občas si dávám na chuť i 40%
Mozzarella - tuto zrovna kupuji light, protože zde nízkotučná neznamená vyšší obsah sacharidů
Tvaroh - kupuji většinou nízkotučný, ale občas i s vyšším obsahem tuku
Máslo - kupuji buď máslo z farmy nebo kvalitní máslo, žádné margaríny
Jak vidíte, tak nemám striktně dané, že při hubnutí nesmím jíst tučné mléčné výrobky. Ani Vy se nebojte a sami se podívejte, jestli na té potravině není sice nižší obsah tuku, ale zato vyšší obsah sacharidů. Často to tak je. Např. i nízkotučná majonéza má sice málo tuku, ale zato plno sacharidů.
Opravdu se dívejte v obchodech na složení a na to co jíte. Někdy budete překvapeni, co jste předtím kupovali.
Hezký den, Tom