Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

16. den kurz Břicháč Tom

Jak uděláte z nezdravého jídla, neškodné jídlo?

Dneska se podíváme zase na jídlo. Na způsob, který Vám pomůže už navždy, nejen při hubnutí.
Existuje takový index s názvem Glykemický index. Možná jste to už slyšeli, možná ne. Tento index udává, jak rychle se glukóza z potraviny využije v těle.
Zjednodušíme si to:
Čím má potravina vyšší glykemický index, tím rychleji se cukr vstřebává a tím vyšší riziko ukládání tuku.
Vysoký glykemický index mají všechny sladkosti, ale třeba i chipsy. Hodně vysoký ho mají i vařené brambory a hlavně bramborová kaše. Dále pizza, hranolky apod. Proto v dietě absolutně kaše ne a brambory občas. Vše s rychlými cukry, má většinou vysoký glykemický index.
Naopak nízký glykemický index má všechna zelenina, sýry, ořechy a hlavně tuky.
To nejdůležitější:
 
Celkový glykemický index se ale počítá z celkového jídla, které sníte a které tělo v tom momentu zpracovává. Tedy pokud sníte čokoládu a k tomu nějaký tuk, tak se celkový glykemický index jídla sníží a nebude to mít takové dopady jako by mělo, když sníte jen samotnu čokoládu.
Jak to využijete? Jednoduše a efektivně…
 
Můžete tak sníst i něco méně zdravého a přitom nepřibrat. Stačí si ke sladkému jídlu nebo před ním dát něco s tukem, bílkovinou a ideálně ještě zeleninou.
 
Když si tedy dáte velkou misku zeleninového salátu s mozzarellou a ořechy, přelitou olivovým olejem a po něm čokoládu…tak se celkově vůbec nic nestane! Neměli byste z toho přibrat.
 
Neříkám, že to tak máte jíst, ale můžete tento zlepšovák čas od času využít.
 
Proto:
Proto mám jako svačinky žitný chleba (střední glykemický index) ještě potřený máslem, zeleninu a bílkoviny. Tak se celkový glykemický index velmi sníží a bude celkově velmi nízký.
 
Když tedy nezdravě nebo si nejste jistí, tak vždy k tomu zeleninu nebo tuk, případně bílkovinu a můžete být v klidu. 
 
Proto i nyní jím sladkosti a nepřibírám z nich, zatímco jiní ano:-)
 
Přeji Vám úspěšný den, Tom