Nakopávač online kurzu Hubnutí Břicháče Toma

Mimořádný nakopávač 2

Hezký den přátelé,

chci Vám ukázat jaké snadné principy jsem si zavedl do hubnutí, abych si to ulehčil. Někdy mám totiž vlny lenivosti a vše jsem si musel usnadnit. Věřím, že to máte podobně, jinak bychom všichni už dávno vypadali jak modelové a modelky:-)

Když si tyto principy přivlastníte a zapamatujete si jen těchto pár věcí, budete je brát jako samozřejmost, tak si myslím, že máte vystaráno:

  1. cca 20 g sacharidů na jednu porci

Všimli jste si, že doporučuji žitný chleba na svačinu a to ten lisovaný. 1 plátek má právě 20 g sacharidů. Zároveň taková malá porce vloček, kde doporučuji taky cca 20-40 g na snídani, tak má taky cca 20 g sacharidů. Porce rýže na oběd bude vyšší. To nevadí.

Pokud to jde držím se těch 20 g. Vlastně nemusíte nic vážit každý den. Stačí si jednou odvažit cca, které miska odpovídá 20 g vloček a potom to podle toho jen odměřit.

Toto množství komplexních sacharidů (vloček, žitný chleba) nezvýší nijak významně krevní cukr a když k tomu přidáte zeleninu, bílkoviny a tuk (máslo), tak se krevní cukr nezvýší vůbec.

Abychom redukovali váhu, tak musíme krevní cukr držet na uzdě, proto je to tak důležité.

  1. glykemický index v praxi

Vy, co jste v mém kurzu už delší dobu, tak možná už víte a i když nevíte, tak každý den využíváte jídla, která jsou sestavena tak, že snižují glykemický index.

Vysvětlím to jednoduše: Jakékoliv jídlo s cukry zvyšuje krevní cukr. Abychom hubnuli, musíme ten cukr držet co nejvíce vyrovnaný. To docílíte 4 způsoby:

1/ přidáte k jídlu zeleninu

2/ přidáte k jídlu tuk

3/ přidáte k jídlu bílkoviny

3/ nebudete jíst velké mnosžtví sacharidů najednou

A nejlepší je všechny varianty zkombinovat! Proto pořád říkám, že není vhodné konzumovat na svačinu jen jablko. Tělu to skoro nic nedá. Naopak žitný chleba (sacharidy) + máslo (tuk) + sýr (bílkoviny) + okurka (zelenina) sníží celkový glykemický index toho jídla, příjmete na oko dost jídla, ale tělo ho rychle zpracuje a krevní cukr se nezvýší = budete hubnout.

Pamatujte si, že glykemický index jakéhokoliv jídla snížíte těmito kroky. Tedy i když si dáte čokoládu a k ní třeba sýr a zeleninu, tak ten dopad bude v konečném důsledku mnohem menší, než kdybyste snědli jen samotnou čokoládu. To ale neznamená, že ji máte jíst:-)

  1. vyčlenit si jen pár jídel a ty jíst pořád dokola

Jestli chcete jíst zdravě, tak na internetu je tisíce receptů. Jenže když každý recept je tak složitý a potřebujete na každý dalších 10 zdravých surovin a nikdo nemá čas, tak co s tím?

Stejně většina z nás jí pravidelně vlastně skoro stejná jídla.

Proto jsem si oblíbil pár jídel a točím je pořád dokola. Vločky + jogurt + jablko, vajíčka + žitný chleba, svačinka = žitný chleba, sýr, pekingské zelí, oběd = kuře + rýže a salát ze zelí.

Když mám chuť občas si udělám něco zvláštního, něco nového atd.

Tedy vyčleňte si i Vy pár jídel, které Vám sedí z mého jídelníčku, případně si je trošku upravte podle své chuti. I v obchodě to budete mít jednoduché, protože budete kupovat pořád stejné věci.

Nemusí to trvat navěky. Berte to, že to bude trvat po dobu, než zhubnete a na tu dobu se zaměřte. Dál se uvidí. Teď Vás musí zajímat jen toto období.

  1. cvičit jdu na 15 minut

Myslíte si, že jsem velký sportovec a každý den jdu cvičit s nadšením? Bohužel nejsem tak dokonalý. Skutečnost je taková, že cvičím rád, ale to samotné dokopání ke cvičení mi taky dá občas zabrat. Ale chodím cvičit a řeknu Vám, jak to dělám, abych se rozhýbal.

Já totiž nepočítám s tím, že jdu cvičit na hodinu. Když Vám řeknu, že budete cvičit hodinu. Komu z Vás se bude chtít? Nikomu! Když Vám ale řeknu, že si půjdete jen trošku zaskákat na 10-15 minut, tak už je to lepší? To máte jak venčení psa. A to jde, ne?

A přesně takto já chodím cvičit. Řeknu si, že jdu cvičit intenzivně jen 15 minut, abych pro sebe něco udělal. A dřu. Těch 10-15 minut makám jak o život. Nějčastěji kruhový trénink, cviky na celé tělo nebo cvičení s kettlebelm, případně střídání běh /chůze.

Nejhorší je ten začátek. Začít a zahřát se. To i trvá těch 10 minut. Ale potom…

Potom se do toho dostanu a začne mě to bavit. A cvičím dál. Nakonec z těch 15 minut je 40 minut a mám odcvičeno.

Takže na sebe vlastně dělám takový malý podvod, který mě dokope vůbec k tomu se rozhýbat a nakonec odcvičím pořádně celých 40 minut. Musíte na sebe jít i podvodem, když se podvědomí nechce hýbat:-) Nemyslete si, že i profi sportovci vstávají s teniskami na nohou. Každému se nechce, ale nakonec se to zlomí. Jde jen o to překonat ten prvotní moment. Nemyslete na to, že máte jít cvičit, prostě se oblečte a běžte.

A to jsou ty nejzásadnější mé kroky.

Toto je podle mě to nejpodstatnější, a nejzákladnější, co Vám pomůže ke kilům dolů. Jednoduchá cesta, jednoduché zásady a jen toto dodržovat.

Zkuste si ty zásady taky oslovit a podaří se!!!

Hezký den, Tom