Vítejte na stránce Břicháče Toma

Jak jsem zhubl 27 kg…

podle principů, na které se už snad zapomnělo a hlavně zdravě

Touto stránkou bych chtěl podpořit všechny, kteří už nechtějí nosit dál svá kila navíc a bojí se, že to nezvládnou, mají nízké sebevědomí a nebo už vyzkoušeli stovky jiných metod hubnutí a ještě nemají svoji vysněnou postavu. Zvládnout to může každý!

Když jsem vypadal jako prasátko…

Byl jsem celý život kulatý, obézní a s nadváhou. Celý život jsem si kupoval oblečení podle toho, v čem mám nejmenší zadek. V tričku jsem měl vyvalené břicho, při sezení v autě přímo pupek a došlo to až na váhu 107,1 kg.

Asi můj největší okamžik přišel v momentu, kdy jsem si uvědomil, že nejsem ještě tak starý, ale zadýchávám se do schodů, jak stařeček, neustále se potím, smrdím, omezuji se v mnoha činnostech a skoro po každém jídle jsem byl nafouklý a těžko mi bylo po obědu až do večera.

Zlom přišel ve chvíli, kdy mi i přítelkyně řekla, že bych se sebou měl něco dělat a v kabince v obchodě jsem se málem rozbrečel, protože na mě neměli žádnou velikost.

Rozhodl jsem se, že s tím seknu a změním si život k lepšímu, zbavím se všeho, co mě štve a začnu se sebou něco dělat!

Jako počátek mého hubnutí jsem si dal datum 1.6.2012 a můj cíl byl do 30.6.2013 zhubnout na váhu 85 kg a udržet si ji.


Jak jsem začal s hubnutím a první problémy

Problém byl, že já už jsem v minulosti několikrát zhubl a vždy okolo 6 kg. Ale váha se mi vždy vrátila a přibyl mi ještě i nějaký tuk navíc. Takže jsem chtěl tentokrát zhubnout trvale a jinak než dříve. Dříve jsem zkoušel buď občasné cvičení v posilovně a nebo různé diety. Např. Tukožroutská polévka byl jeden z mých pokusů a dodnes její pachuť nemůžu ani cítit.

Začal jsem tedy pátrat po internetu a hledat nějaké informace, co by mi mohlo pomoci.

Na internetu jsem si připadal jak blbec, každý doporučoval něco jiného

Čím víc jsem na internetu hledal rady mezi články na hlavních serverech, diskuzích, odborných studiích, na stránkách kulturistů, stránkách o fitness, tak tím víc jsem absolutně nechápal, co tedy funguje. Ten doporučoval nízkosacharidové diety, jiný zase jedl od rána do večera a přesto hubl. Prostě jsem z toho měl guláš. Ale přesto jsem měl obrovskou motivaci začít.

Nakonec jsem si dal všechny rady dohromady, přizpůsobil jsem to svému režimu a začal jsem. To bylo začátkem června a já měl dojem, že bych měl začít ještě s někým. Domluvil jsem se tedy s jedním klukem, který už delší dobu chodil cvičit a domluvili jsme se, že budeme cvičit spolu.

On mi poradil taky nějaké tipy s jídlem, ale jeho snídaně např. byla kukuřice s ovesnými vločkami a nic k tomu a to se opravdu nedalo jíst :-) Takže jsem zase improvizoval a vše si sestavil podle svých potřeb.


První výsledky a konec spolupráce s kamarádem

Na začátku hubnutí jsem si dal za cíl, že to dokáže za každou cenu. Dotáhnu to do cíle a chtěl jsem mít vše zdokumentované. Věděl jsem, že to zvládnu, protože jsem byl na sebe už přímo nas….! Domluvil jsem se tedy v jednom fitness centru, kde měli přístroj Bodystat, že k nim budu chodit na měření tuku. Chtěl jsem mít výsledky, jestli opravdu hubnu tuk a nejen vodu.

To se později ukázalo jako super krok, protože v budoucnu jsem z nich dost čerpal. K tomu se ještě dostaneme. A moje výsledky za první měsíc?

Výsledky hubnutí za první měsíc byly výborné

Zhubl jsem jen 4 kg na váhu, ale podle měření tuku mi zmizlo celých 6,5 kg tuku! A naopak přibylo 2 kg svalů. To bylo způsobeno tím, že se svaly zaplnily vodou v důsledku cvičení a většího příjmu sacharidů.

Pokud se ptáte, proč je počáteční váha 107,1 kg a nyní uvádím jen 106 kg, tak je to tím, že jsem na měření tuku šel až po 1. týdnu hubnutí, protože diagnostika neměla dříve volný termín.

Přišlo, ale i jedno negativum, že jsem další měsíce skončil cvičení s kamarádem, protože on neměl čas, když já ano a podobně. Takže jsem v tom zůstal sám.



Jak to šlo dál…

Tím, že jsem byl na vše opět sám, tak mi to dávalo ještě větší sílu a motivaci a věděl jsem, že mi nikdo nepomůže. Docela mně už přestávalo chutnat jídlo, které jsem si sestavil, protože jsem jedl pořád to samé, tak jsem si vymýšlel různé obměny.

Nakonec jsem to za 3 měsíce dotáhl ke zhubnutí cca 12 kg, jak můžete vidět vlevo na fotce. Hubnutí už šlo pomaleji, bylo vidět, že tělo si na pohyb zvyká a na stravu taky a já nevěděl, co dál.

Zkusil jsem tedy změnit jídlo, upravit poměry živin a další měsíce se váha opět hnula vždy každý měsíc o cca 2 kg.

Jenže jsem udělal zásadní chybu, která mě stála několik měsíců trápení. A tímto bych Vás chtěla všechny varovat. Poučte se z mé chyby a nikdy to nedělejte.


Největší chyba, kterou jsem mohl udělat – nízkosacharidové diety!!!

Na podzim roku 2012 jsem začal až moc přemýšlet a přišlo mi, že hubnu pomaleji. Cvičil jsem stejně, což byla chyba. Jedl jsem taky stejně, což byla taky chyba. A tak jsem začal opět hledat možnosti, pročítat studie, ptát se lidí atd. A narazil jsem na nízkosacharidové diety, na ketonové diety  a to byl můj konec.

Rozhodl jsem se, že další kg tuku zhubnu pomocí těchto diet. A opravdu váha šla dolů. A docela výrazně! Jenže po měření tuku na Bodystatu jsem zjistil, že mi sice klesá váha, ale skoro vůbec neklesá tuk, ale naopak ubývá svalová hmota. A to je velmi špatná zpráva!!!

Začátek nízkosacharidové diety

Jak vidíte, tak na počátku jsem měl váhu přes 90 kg a 16,1 kg tuku.

 

Konec nízkosacharidové diety

Po skončení této diety mi ale váha klesla až na 85 kg. Jásal jsem! Ale tuk z toho byl jen 0,8 kg!!! A zbytek byl jen úbytek vody a svalů. Hrozné zjištění a zkažená nálada na další dny.


Nízkosacharidová dieta mě stála pár měsíců stresu

Pokud budete držet nízkosacharidovou dietu, tak Vás může čekat krásný JOJO efekt. Problém je totiž v tom, že jakmile omezíte sacharidy, tak tělo strádá a při nejbližší možné příležitosti si je uloží. Tedy když budete držet nízkosacharidovou dietu a potom si dáte normální jídla, tak se vše hned uloží do tuku.

Je možné tyto diety použít, ale musí se dodržovat jiné postupy, které už mám nyní vyzkoušené, ale tehdy jsem to dělal špatně. Prostě co si člověk sám nezkusí, to neví.

Blbé ovšem bylo, že jsem nevěděl, co dál dělat. Začal jsem tedy jíst opět jako dříve a váha začala stoupat. Tak jsem zase začal nízkosacharidovou a tak pořád dokola. Takto jsem žil celou zimu:-) A nejhorší je, že většina diet je založena na principu nízkosacharidové diety a někteří lidi toto absolvují každý rok.

Každý rok zhubnou a opět přiberou.A tak pořád dokola. Nedělejte to, ničíte si své zdraví!



Nakonec jsem došel dál než byl můj cíl

Nakonec jsem si upravil můj původní jídelníček, doplnil poznatky z nízkosacharidové diety a tímto způsobem jsem zhubl až na konečných 80 kg +-. Mým cílem bylo původně 85 kg, ale dostal jsem se ještě níže.

Celkově mi to trvalo rok. Kdybych ale skoro 6 měsíců nestál kvůli pokusům s nízkosacharidovou dietou, tak čistá doba, kdy se má váha snižovala a opravdu jsem zhubl tuk, byla 6 měsíců.

Za 6 měsíců si tedy můžete změnit život! Jde to a dokážete to!

Jen věřte, že ne vše, co se různé píše o hubnutí, opravdu funguje.


Co tedy (NE) funguje na trvalé zhubnutí: moje doporučení pro Vás

Tím, že jsem si na sobě vyzkoušel všechny možné postupy, nastudoval odborné články a vše si měřil, tak jsem nabral hodně zkušeností. Nyní můžu říct, že opravdu vím, co na tělo platí. Na jednu stranu je vše velmi snadné, na druhou stranu většina věcí, co se běžně doporučuje – nefunguje!

  • 1

    Většina lidí nehubne, protože jí málo

    Tento princip je podle mě důvodem neúspěchu většiny, která se snaží zhubnout. Pokud chcete zhubnout a divíte se, že jíte málo a přesto váha nejde dolů, tak to je přesně ten důvod – PROČ NEJDE DOLŮ! Aby se tělo začalo zbavovat tuku, tak mu musíte dodávat pravidelně vyvážený poměr živin a potom nemá důvod držet zásoby tuku.

  • 2

    Základem úspěchu je rozjet metabolismus

    Základem jsou vyvážená pravidelná jídla. Jen tak dokážete trvale zhubnout. Když budete jíst pravidelně, ale nesprávné složení jídel, tak se tělo sekne a bude šetřit. Když mu uberete živiny ještě více, tak místo aby tuk ubýval, tak si ho tělo bude držet a tvořit si zásoby.

  • 3

    Zhubnout se dá i bez cvičení

    Sleduji nyní jiné lidi, kteří hubnou podle mých jídel a zjišťuji, že někteří z nich nemají skoro žádný výrazný pohyb nebo jen procházky a přesto hubnou. Opravdu z 80% je vše o jídle. Pohyb je jen takový bonus navíc.

  • 4

    Břicho nezhubnete cvičením na břicho

    Většina lidí chce zhubnout břicho. To byl i můj základní problém. Jenže břicho je dobré posílit, protože břišní svaly tvoří tzv. střed těla. Jenže tím, že budete cvičit jen břicho, tak ho nezhubnete. Na břicho funguje upravená strava a pohyb celého těla.

  • 5

    Vše co funguje, je většinou levné

    Zkoušel jsem různé přípravky – tzv. spalovače tuku, jako třeba Carnitin. Neviděl jsem ale žádné výsledky. Naopak existují naprosto běžné potraviny, které urychlí metabolismus a není třeba nic drahého kupovat. I taková káva před cvičením pomáhá k celkovému zrychlení metabolismu.

  • 6

    Není třeba cvičit každý den

    Když chcete zhubnout, nemusíte cvičit každý den ani ne více než hodinu. Nejlépe mi fungovalo cvičení 3 x týdně cca 35 minut.

  • 7

    Není potřeba počítat kalorie

    Většina lidí končí s hubnutím, protože je přestane bavit počítat kalorie. Já jsem to taky zkoušel a nenávidím to. Jste potom jak robot. Při nadváze aspoň 5 kg stačí jen upravit stravu, jíst vhodná jídla, přidat hodně zeleniny a není třeba nic počítat. Pokud byste chtěli zhubnout poslední kila, např. poslední 2 kg už je třeba si i něco spočítat. Jinak jsem já extra nic nepočítal.

  • 8

    Není třeba udržovat při cvičení tepovou frekvenci

    To je podle mě největší mýtus, který se neustále všude opakuje. Mně vyšlo podle kalkulačky, že bych měl dodržovat tepovou frekvenci 120-130 tepů za minutu. Jenže podle speciálního měření mé výkonnosti se mi tuk spaluje až při 160-173 tepech za minutu. Potom něčemu věřte.

Celkové mi mé hubnutí zabralo rok. Utratil jsem přes 25 tisíc Kč za různá měření, knihy, kontroly na Bodystatu, přípravky, které nefungovaly atd.

Nyní už vím, jak mé tělo funguje a co potřebuje. Zjistil jsem taky, že hubnutí není jen o stravě a cvičení, ale hlavně o hlavě. Musíte si věřit, musíte si stanovit cíl, musí Vás něco hnát dopředu, získáte nové sebevědomí a dokážete si tak změnit celý život. Nebo zůstat tlustí a zkoušet další a další diety.

Jak Vám můžu pomoci zhubnout?

Pokud si nevíte rady s hubnutím, napište mi. (tomas.kosacik@gmail.com). Neodpovídám ale na otázky: „jak mám zhubnout“. Nedá se to říct v 10ti větách. Proto jsem vše sepsal a připravil jsem pro Vás mé kompletní návody.

Minulý rok jsem na internetu poskytoval mé rady, jak zhubnout. Jenže se na mě začalo obracet stále více a více lidí a nestíhal jsem se všem věnovat. Motivovat je, ukazovat, co dělat, když se váha zastaví. Na začátku roku jsem vše sepsal a umístil do podoby kurzu na 3 měsíce, který je online dostupný na internetu. Kurzu se do dneška zúčastnílo přes 1600 lidí a jejich výsledky jsou parádní! Zkušenosti můžete najít zde.

Dnes můžete získat i ebook s recepty, které jsem si sestavil pro hubnutí i zdravé zpříjemnění doby při hubnutí nebo po něm. Součástí ebooku je i soupis mých rad a doporučení. Vše je vysvětleno jednoduše a jen to, co budete každý den používat. Odborné výrazy ani poučky v knížce rozhodně nenajdete.

arrow

Novinka!Nový ebook s 87 recepty a jídly, které připravíte do 30 minut

Během hubnutí jsem pořád vymýšlel, jak si sestavit zdravé jídlo, které by mi chutnalo. Zdravých receptů jsou na internetu tisíce, ale často musíte použít potraviny, které běžně neseženete a hlavně příprava takového jídla zabere i hodiny.

Proto vznikly mé recepty, které zvládnete se vším všudy do 30 minut.

V knize najdete snídaně, sladké i slané, svačiny, obědy i večeře. Najdete v ní i recepty na zdravé mlsání, po kterých nepřiberete.

Knihu si jen během prvních dní koupilo několik stovek lidí:

Pusťte se do hubnutí HNED i Vy!

Ebook s recepty
290 Kč87 receptů a 172 stran mých rad
  • jednoduché recepty z běžných potravin
  • příprava jídel Vám zabere jen 30 minut
  • všechny recepty s fotografiemi
  • 172 stran plných rad, které musíte vědět
Objednat ebook

Odpovědnost za sebe máte Vy sami, chci abyste to věděli

Všechny mé rady a doporučení vychází z mých postupů. Každý kdo chce zhubnout by měl vycházet ze svého zdravotního stavu. Doporučuji, abyste vše konzultovali se svým lékařem. Nenesu žádnou zodpovědnost jakékoliv problémy při stravovacím režimu, který využijete nebo cvičebních postupů. Jsme přece jen lidi a každý je zodpovědný sám za sebe.